Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Jaka jest różnica między BOV a zaworem bypass? Jak one działają i czy są niezbędne?

Zawór BOV (Blow Off Valve) jest montowany na przewodzie pomiędzy turbosprężarką a przepustnicą. Celem BOV jest zapobieganie falowania kompresora. Kiedy przepustnica jest zamknięta, próżnia wytworzona w kolektorze dolotowym działa na aktuator, który otwiera zawór i pozwala obniżyć ciśnienie doładowania w celu utrzymania stabilnej pracy kompresora. Zawory bypass określane są także jako zawory zwrotne kompresora, zawory przeciw falowaniu, albo zawory recyrkulacji. Pełnią one taką samą funkcję jak zawory BOV z tym, że powietrze doładowujące trafia z powrotem na wlot kompresora a nie do atmosfery.