Instrukcja montażu
24.01.2020
1. Przed zainstalowaniem sprężarki należy ustalić i usunąć przyczynę zużycia lub awarii poprzedniej sprężarki oraz niezależnie od tego:
• usunąć wszelkie zanieczyszczenia z instalacji pneumatycznej samochodu doprowadzając wymiary przekrojów do pierwotnych.
UWAGA! Przewody o kształcie spiralnym lub wężowym z uwagi na skomplikowany kształt oraz brak możliwości dokładnego oczyszczenia powinno się wymienić na nowe.
• wymienić lub naprawić niesprawne zawory pneumatyczne , szczególnie współpracujące ze sprężarką zawory upustowe i regulacyjne
• sprawdzić czystość układu ssącego powietrza – w przypadku zanieczyszczeń luźnych lub osadów usunąć nieszczelność układu
2. Po zainstalowaniu sprężarki sprawdzić współpracę z instalacją pneumatyczną (czas pompowania, ciśnienie otwarcia zaworów itp. – zgodnie z instrukcją samochodu), w przypadku niezgodności ustalić i usunąć przyczynę odchyleń.
3. W przypadku zbyt głośnej pracy sprężarki sprawdzić:
• system smarowania sprężarki
UWAGA! W przypadku kanałowego systemu smarowania zabrania się używania past uszczelniających pomiędzy kołnierzem sprężarki a gniazdem silnika.
• luz między zębny kół napędzających sprężarkę
• ciśnienie upustu powietrza i drożność układu pneumatycznego (szczególnie przewodu pomiędzy sprężarką a blokiem zaworów).