Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Turbosprężarki Garrett VNT z zaworem elektronicznym chłodzonym wodą

news

Downsizing, czyli zmniejszania pojemności skokowej silnika, który stał się modny wśród producentów silników samochodowych w ostatnich latach

, wpływa na wszystkie części układu napędowego w tym również na turbosprężarkę.  Generowanie coraz większej mocy oraz momentu obrotowego przez mniejsze jednostki przekłada się na dużo wyższe temperatury wokół silnika. Dodatkowo osłony silnika które okrywają silnik od dołu i z góry powodują, że najniższa temperatura w okolicy turbosprężarki to aż 180 stopni Celsjusza. Oznacza to konieczność zwrócenia szczególnej uwagi na delikatne komponenty  współpracujące z turbosprężarką takie jak np. elektroniczny zawór sterujący pracą turbosprężarki.

Maksymalna temperatura pracy zaworu elektronicznego, przy zachowaniu której unikniemy zniszczeniu podzespołu wynosi około 140 stopni Celsjusza. Aby zawór nie pracował w wyższych niż dozwolono temperaturach, zastosowano dodatkowe jego chłodzenie cieczą. Pierwsze egzemplarze nowego typu zaworu (aktuatora) są aktualnie w produkcji.

Opisywany zawór to wersja sUTA (Simple Universal Turbo Actuator) – zilustrowana poniżej. System chłodzenia zaworu jest połączony jest z układem chłodzenia silnika, a użycie elektrycznej pompy odpowiedzialnej za recyrkulacje cieczy chłodzącej pomaga utrzymywać bezpieczną temperaturę nawet w momencie nagłego wyłączenia silnika. W takim wypadku system chłodzenia kontynuuję pracę do momentu osiągniecia pożądanej temperatury wewnątrz aktuatora.

W celu zagwarantowania bezpiecznych warunków pracy podzespołów elektronicznych maksymalna temperatura płynu chłodzącego nie może przekroczy 110 stopni Celsjusza. 

 

zaworychlodzone